WELCOMING


counter

Tone Excel the best

Passive Income from My handfone


Friday, April 13, 2012

SAYA SAYANG IBU

Budak nie sebak kerana kehilangan Ibunya.
Ibunya cuba meleraikan air mata anaknya sebelum menghembuskan nafas terakhirnya.

Peringatan untuk semua :
Walau apa pun sekali yang berlaku di antara anda dan ibu anda, janganla anda cuba menderhaka kepdanya.

Orang kata aku lahir dari perut IBU..
Bila dahaga , yang susukan aku IBU..
Bila lapar , yang suapkan aku IBU..
Bila keseorangan , yang sentiasa di sampingku IBU..
Kata ibu , perkataan pertama yang aku sebut BU!!
Bila bangun tidur , aku cari IBU..
Bila nangis , orang pertama yang datang IBU..
Bila nk bermanja.. aku dekati IBU..
Bila nak bergesel.. aku dok sebelah IBU..
Bila sedih , yang boleh memujukku hanya IBU..
Bila nakal , yang memarahi aku IBU..
Bila merajuk... yang memujukku Cuma IBU..
Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah IBU..
Bila takut... yang tenangkan aku IBU..
Bila nak peluk... yang aku suka peluk IBU..

Aku selalu ingatkan IBU..
Bila sedih , aku mesti telipon IBU..
Bila seronok.. orang pertama aku nak bagitau IBU..
Bila bengang.. aku suka luah pada IBU..
Bila takut , aku selalu panggil.. “IBUUUUU”..
Bila sakit , orng yang paling risau adalah IBU..
Bila nak exam , orang yang sibuk juga IBU..
Bila buat hal , yang marah aku dulu IBU..
Bila ada masalah , yang paling risau IBU..
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ini IBU..
Yang selalu masak makanan kegemaran aku IBU...
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku IBU..
Yang selalu beleter kat aku IBU..
Yang selalu puji aku IBU..
Yang selalu nasihat aku IBU..
Bila nak kawin , orang pertama aku tunjuk dan rujuk IBU..

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok.. aku cari pasanganku
Bila sedih.. aku cari IBU..
Bila Berjaya.. aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal.. aku ceritakan pada IBU..
Bila bahagia.. aku peluk erat pasanganku
Bila berduka.. aku peluk erat IBU..
Bila nak bercuti.. aku bawa pasanganku
Bila sibuk.. aku hantar anak ke rumah IBU..
Bila sambut ulang tahun.. aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari IBU.. aku Cuma say Hepy Mother’s Day..
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. IBU ingat kat aku..
Bila.. bila.. aku akn tipon pasanganku
Entah bila.. aku nak tipon IBU..
Selalu.. aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.. aku nak belikan hadiah untuk IBU..

RENUNGKAN :

Dulu IBU kata :
“ Kalau kamu dah hbis belajar..dah kejer.. bolehkah kamu kirim wang untuk IBU??
IBU bukan nak bnyak.. 50 ringgit sebulan pun cukuplah..”

Berderai air mata..
Hari ini kalu IBU mahu 500 sebulan pun aku mampu..
Aku buleh kirim
TAPI kini IBU sudah tiada..

INGATLAH PENGORBANAN IBUUUUU ANDA!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...