WELCOMING


counter

Tone Excel the best

Passive Income from My handfone

Saturday, January 21, 2012

CoLorFull Ant

Salam semua..

hari nie sangat2 ler boringg...maklumlahh dahh start cuti Tahun Baru Cina...dok kat bilik meng ON LINE jerk le kejer ak...

dalam2 ngah on 9 ada ak tebace 1 entri nie pasal semut..rasa tertarik lak aku nk kongsi ngn korang semua..
ada sorang hamba Allah nie...dia tertarik ngan semut yang bini dyer tunjuk kat dye..

semut tu warne putih di bahagian abdomen dye lepas semut tu hurung susu yang tertumpah.. so,dia pon try la buat experiment kat semut tu...

dia buat air gula yang diletakakn pewarna sedikit bagi colorfull..then, dia titik kan di atas polistren di halaman umah dia..x sampai 10 minit semut pon mula le hurung air gula tuu...nak tau aper yang jadi pastu??? jomm2...kita saksikan...






Abdomen semut adalah separuh lutsinar, ia mendapat warna daripada makanan yang dimakan

P/s : Lepas ni korang boleh la buat eksperimen sendiri kat rumah, nampak je semut terus ambil..hehehehe


No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...