WELCOMING


counter

Tone Excel the best

Passive Income from My handfone

Thursday, January 26, 2012

Kelebihan Orang Yang TAK ADA Pakwe @ Makwe


skang nie orang asyik dok cerita jekk cam ner nak memahami hati pakwe @ makwe laa..cam ner nak tunjukkan kasih sayang kat pakwe @ makwe laa...& mcm2 lagi..
kat cinie ak nk kongsi kan KELEBIHAN ORANG YANG TAK ADA MAKWE @ PAKWE.. mcm ak..wahkakaka..

Macam2 kelebihannya kalu xder PAKWE @ MAKWE nie... X caye?? jom kite senaraikan..
  • Dapat menjauhkan diri dari melakukan MAKSIAT & ZINA
  • Tidak ada risiko “frust menonggeng” <-- sape penah rasa angkat tangan!! hehehe
  • Tak perlu membazir duit nak pergi dating (yang patutnya x boleh tu)
  • Tak perlu asyik fikir nak TOP-UP je manjang
  • Tak perlu fikir hal CEMBURU & RINDU (cemburu tu menyusahkan hati dan rindu pada bukan muhrim tu mendatangkan dosa)
  • Tak payah fikir mak ayah suka dia tak ? kalau tak , macam mana ye….? macam mana pulak dengan bakal mertua, diorang suka aku tak ye?”
  • Tak payah sibuk nak ingat hari lahir orang lain
  • Boleh pergi mana-mana tanpa ada orang cemburu atau bising (dengan izin mak ayah ye …)
  • Kalau keluar makan, tak payah fikir apa orang lain nak makan
  • Bila nak keluar, pakai aja pakaian yang simple (menutup aurat ye), tak perlu fikir, “dia suka baju yang mana ye?”
  • Tak payah sibuk nak fikir, “bila la cik abang nak masuk meminang ya?” atau “bilalah dia nak setuju kahwin ngan aku ni”
  • Lebih baik fikirkan kesihatan keluarga daripada fikirkan kesihatan orang yang belum tentu jadi isteri / suami kita tu.

Camtu ler crita nyer.. bagi ak tu antara best nyer xder PAKWE & MAKWE nie..hheeheh

Kepada yang tak ada pasangan bercinta, bersyukurlah, kerana ALLAH sedang menjauhkan kamu daripada maksiat dan zina.

Kepada pasangan yang sedang hangat bercinta, percepatkanlah ikatan dan tidak perlulah amalkan dating tu. 

Kalau jumpa, biarlah di rumah orang tua dan biarlah dihadapan mereka supaya kita lebih tertib dan menghormati antara satu sama lain.

Banyak perkara kita boleh jadikan alasan untuk membolehkan apa yang tak boleh. 
Tapi jangan lupa, setiap perbuatan dijanjikan balasannn..
 
Sama-sama lah kita saling ingat mengingatkan..
 

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...